Co je správné? Jak byste to vyřešili?

24. června 2018 v 7:24 | TK |  Postřehy, úvahy
Nestíhám, ale tohle jsem musela napsat. Chci znát váš názor. Ve čtvrtek jsem byla na otočku doma. Šla jsem s vnučkou k zubaři. Ráno jedu domů. Vynadat čisté nádobí z myčky, nacpat špinavé nádobí do myčky, uklidit kuchyň, dojet do sousedního města, vyzvednout Voničku ve školce, fofrem na nádraží, vlakem do Prahy, tramvají k zubaři a zase zpět. Po sedmé se vracím na pozemek.

Cestou jsem se stavila v Lidlu. Nakupuji jen tam, mám to při cestě, nemusím nikam zajíždět. Stojím u pokladny. Přede mnou rodinka, otec, matka a tři dcery. Zřejmě nepřizpůsobiví. Zřejmě. Jsem tolerantní, ale tentokrát se mi ti lidé opravdu nelíbí. Chování, energie, která z nich vyzařuje. Těžko říct. Matka je širší než delší, kraťounké, tenounké šaty zvýrazňují každý fald. Vše doplňuje tetování, které celému divnému vzezření dává korunu. Jak se někdo může takhle obléknout? Dcerky, již dospělé a téměř dospělé, mladé a hezké, ale kráčejí ve ve stopách maminky vzhledem i vystupováním. Jsem sama sebou znechucena. Zpravidla nehodnotím. Ty pocity. Tohle se mi nestává.

Upoutá mě pokladní. Stoupne si, vezme z vozíku pytel s granulemi, přenese o přes čtecí zařízení a položí do košíku. Žádné pípnutí. Zpozorním. Píp, píp. Položí na sebe dvoje sušenky, píp, velký igelitový sáček s čímsi. Nemohu to identifikovat, opět žádné pípnutí. A tak pořád dokola. Minimálně ještě pětkrát putuje zboží do košíku bez pípnutí. Placení. Legrační cena za tu hromadu zboží. "Děkuji, na shledanou a krásný den", zašveholí pokladní.

Ta akurátní se ve mě bouří. Krade! Nahlásit to? Pokladní přijde nejspíš o práci. Zlodějka! Ach jo.
Ta druhá, naštvaná na Lidl, si pomyslí. Šmejdi. Kvalita zboží den ode dne horší, ceny den ode dne vyšší. Ať táhnou s tou nepřímou úměrou. Točí mě. Nedávno do prodejny vtěsnali další řadu regálů. Zákazníci nechávají košíky kde se dá a zboží do nich snášejí. Když náhodou jedu v pondělí ráno, vykládají nové zboží za provozu, všude obrovské kontejnery s novým zbožím. Ne, že se nedá projet s vozíkem, máte problém se protáhnout. U kas nehorázné fronty. Přes to všechno nemohu říci, patří jim to. Pravda vyrostla jsem za socialismu, ale u nás doma se nekradlo. Vůbec! Ve skříni jsme měli jiné kostlivce.
A kdo zaplatí to manko? Prodavačky? Zákazníci ve stále se zvyšujících cenách?

To jsou mé smíšené pocity. Co je správné? Jak byste se zachovali vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Intuice Intuice | E-mail | Web | 24. června 2018 v 11:16 | Reagovat

Nevím, třeba jsi to neviděla dobře, třeba to markovala na kase ručně, jako třeba rohlíky musí naťukat sama. Nerozumím tomu tak, prodavačka jsem nikdy nebyla. Ale mohla by sem napsat nějaká prodavačka bývalá nebo současná, zda to tak možné je, jak píšeš.

2 Čerf Čerf | E-mail | Web | 24. června 2018 v 15:33 | Reagovat

Vím o práci pokladní málo na to, abych měl dostatečně argumentačně "nabito" pro nějaké hlášení nebo stížnost. Každá větší firma má, myslím, docela dobře zpracované postupy, které ji chrání proti podvodům ze strany zaměstnanců, rozhodně lepší než proti nepoctivým klientům. Myslím, tedy, že bych do toho sám nezasahoval, maximálně bych se zeptal přímo té pokladní, jak je možné, že cena nákupu celkově vyšla tak málo a jestli mně bude počítat taky jen každý třetí balíček, protože to bych možná chodil nakupovat častěji :-).

3 Poustevnice, Čarodějka Poustevnice, Čarodějka | E-mail | Web | 24. června 2018 v 17:15 | Reagovat

[2]:Taky nemám "nabito", ale vím co jsem viděla a jsem si s tím naprosto jista. Co nevím je to, jak se zachovat. Děkuji moc, že jsi se vyjádřil.

4 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 24. června 2018 v 17:52 | Reagovat

Já bych se určitě ozvala a také chtěla platit pouze něco, tak jak píše Čerf. Vím, že se to dělávalo, známým se přes kasu markovala jen část nákupu. Riskovat ale vyhazov, tomu nerozumím :-(

5 Poustevnice, Čarodějka Poustevnice, Čarodějka | E-mail | Web | 25. června 2018 v 9:47 | Reagovat

[4]:Díky moc za reakci. Je pro mě velmi důležitá.

6 Lucka Lucka | E-mail | Web | 25. června 2018 v 12:04 | Reagovat

S tímhle jsem se ještě nikdy nesetkala a vůbec se nedivím, že vás to rozhořčilo. Popravdě nechápu a nevím, jak bych se zachovala, nejspíš bych si o tom špitala s přítelem, se kterým na nákup většinou chodím, ale sama bych neměla dost odvahy na to vystoupit a říct něco nahlas. Snad napsat stížnost, ale nevím, asi bych se necítila dobře... :-/

7 niki-chan niki-chan | Web | 25. června 2018 v 16:44 | Reagovat

Tohle je hrozný přístup a velmi nefér vůči ostatním zákazníkům, kteří poctivě vše zaplatí a je mi z toho dost smutno :-(  ale ozvat se by stejně asi nemělo velký význam...

8 Poustevnice, Čarodějka Poustevnice, Čarodějka | E-mail | Web | 25. června 2018 v 22:04 | Reagovat

Děkuji Lucko, popsala jsi to přesně,  jak to cítím. Příště prosím tykat. Nebo mám já vykat?

9 Poustevnice, Čarodějka Poustevnice, Čarodějka | E-mail | Web | 25. června 2018 v 22:05 | Reagovat

[7]:Lze upozornit, ať si dají pozor.

10 Surly Surly | Web | 22. července 2018 v 10:33 | Reagovat

Pri všetkej dobrej vôli, mne sa tiež stávalo (popri vysokej škole robím v pokladni iného známeho žlto-červeného supermarketu), že:
1. bol poškodený EAN kód takže na miesto povestného pípania som celý kód vyťukávala

2. zlý bol ean kód a kým technický problém pretrval, tak sme daný deň na markovanie produktu používali určitý kód (princíp presne ako pri rožkoch ;-) )

3. len každý X-tý tovar prechádzal, t.j. skennery (na pokladni aj ten ručný) mali poruchu a produkty, kt. sú na váhu neskenovali (zelenina a ovocie, kt. si zákazník váži a produkty z lahôdok) takže bolo nutné zavrieť a reštartovať kasu.

Ak bola pokladníčka nová, tak azda si hneď nevšimla, že jej kasa má poruchu. Alebo jej z celodenného pípania zaľahlo v uchu, nedávala pozor na to čo robí a ten produkt prehliadla. Who knows.

Prípadne ak tá rodinka pôsobila takým dojmom akým boli opísaní v článku, tak možno aj keď si niečo všimla, bála sa vypýtať si späť tovar na markovanie aby jej tam nerobili scénu a nepredĺžili ten čoraz viac syčiaci had ľudí za jej kasou.
Hlavne ak si povedala, že jej to za to nestojí ako občas my u nás keď sa k nejakému ko otkovi zachováme v duchu náš zákazník náš pán lebo počúvať jeho raple nám za tie peniaze, nervy a vedenie(ak nás daný deň aj oni natoto) nestojí. 😀

No rozhodne mi to nepríde ako profesionálny prístup. Až sa čudujem, keď Lidl aspoň u nás na SK sa stal zamestnávateľom roka a teraz v lete keď som tam bola nakupovať (po strašne dlhej dobe) ešte aj v tom našom malom mestečku kde sa chodí spať so slepicami, som z predajne mala pocit akoby som sa ocitla v sci fi.
No zdá sa mi to divné a asi chápem kam sa týmto článkom mieri. Väčšia šanca na úspech by bola urobiť scénku v tej chvíli. Ľachšie by sa identifikovala dotyčná pokladníčka, SBSkár by mohol rodinku zadržať, vypýtať pokladničný doklad a podľa neho skontrolovať nákup a kompetentní by si už z toho vyvodili následky aj keby sa rodinka rozhodla tovar vrátiť alebo dať doskenovať a zaplatiť (no reči sa šíria a často vedenie dá aj na slovo nenápadného SBSkára). Prípadne by SBS zavolala už aj políciu kebyže ich prichytí pri krádeži (keby u nich našiel produkt, ktorý mu pri vstupe nenahlásili a kt. nenašiel ani na bločku no na kamerových záberoch by sa ukázalo, že ich vzali s tým nákupom). To by však pokladníčku stiahli so sebou ak by sa tvárili, že oni si mysleli, že to majú naskenované.
Takže pri všetkom zdravom rozume si neviem predstaviť, kto by niečo také riskoval. Hlavne ak je Lidl tak úžasny a úžasne platiaci zamestnávateľ ako to ukazujú prieskumy.

Teraz dodatočne to je no.... úprimne, ak tam v pobočke nemáte známosť, ktorú upozorníte nech si na tú a tú pokladníčku postriehne, či neurobí zase takýto prešľap. V inakšom prípade je to skôr Quijoteovský boj s veternými mlynmi. Slovo proti slovu. Kiežby sa mýlim, je to iba môj názor. Možno mylný a dočkali by ste sa predsalen spravodlivosti.

11 Surly Surly | Web | 22. července 2018 v 10:37 | Reagovat

Manko? Pokladník platí manko iba ak mu chýba v kase. Úprimne pri takom počte tovaru si myslím, že je nemožné aby na kus presne sedelo všetko (vyložené, nevyložené, v odpise, reklamované, ukradnuté) takže z 1 kusu chýbajúceho produktu nemôžu nikoho stíhať ak ho neprichytia.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama